Wie spreken op Kom je ook?
Hier verzamelen we allerlei interessante projecten en sprekers. Suggesties nemen we mee voor de volgende edities van Kom je ook?
Probeer in 3 regels te reageren en zet een hyperlink als je meer informatie wilt verstrekken.
Top of this document
Go directly to navigation
Go directly to page content
Hier verzamelen we allerlei interessante projecten en sprekers. Suggesties nemen we mee voor de volgende edities van Kom je ook?
Probeer in 3 regels te reageren en zet een hyperlink als je meer informatie wilt verstrekken.
MartineWe are very happy that Nina Simon is helping us setting up Kom je ook? in 2009. She did a wonderful job as a keynote speaker at the…
RadnaDeze pitch won een DOEN Clinic en is in afwachting van ev. projectsubsidie Muziek verbinden met musea door artiesten te vragen…
Kinderen proberen zelf het verhaal achter een historische bron te ontrafelen. Op een website staan foto’s van intrigerende oude…
Dit idee is inmiddels uitgewerkt en kreeg 123.000 euro subsidie van Stichting DOEN Bekijk de Pitch van Evelyn de Roos (Aletta)…
EbomanZeer gebruiksvriendelijke online applicatie, waarmee iedereen, individueel of in groepsverband, videocollages in real time kan…
tom'artvark'jaspers
65
Overal en op elk moment meekijken, meepraten, meestemmen en meedoen met de verkiezing voor het beste kunstwerk in de openbare ruimte.
MichelAmsterdam 2 maart 2010 – De DOEN Pitch die vanmiddag op het Westergasfabriek werd gehouden is gewonnen door 'Overal Vincent' over…
EstherHoe betrek je mensen bij de inhoud van een project? Specifieker gebracht: Hoe motiveer ik (potentiële) deelnemers van Kom je ook?…
EstherDe enquête is gesloten. Dank jullie wel voor alle feedback, suggesties, commentaren en kritiek. Wij nemen het mee voor de volgende…
EstherWijnand Stomp werkt met de inspirerende kracht van Storytelling om mensen bewust te maken hun presentatie mogelijkheden. Wanneer een…
MerlijnOp www.allnership.com kun je je onuitgevoerde, artistieke plannen en ideeën delen zodat ze gerealiseerd kunnen worden door wie dat…
EstherEr is nog een grote weerstand binnen de “sociale media evolutie”. Naar mijn inzicht heeft dit met een generatiekloof (wat een…
Saskia
Willem
DanielSara Barron is comédienne en schrijver van People Are Unappealing. Zij schreef verschillende essays en trad op als performer in…
EstherAbner Preis komt uit Philadelphia maar woont al jaren in Nederland. Hij schrijft korte verhaaltjes vol lieve dingen, altijd met een…
Mijn dochter en ik hadden net een salade gegeten bij de vestiging van Neiman-Marcus in Dallas. We besloten nog wat te gebruiken.…
TanjaMet Voorspel biedt het TIN een interactieve mediaomgeving waar het interpretatiespel rond tijdloze theaterverhalen centraal staat.…
bertSMAC is een internationaal georiënteerde dagelijkse markt in Amsterdam Nieuw-West waarbij authenticiteit, ambacht, cultuur en…
Ekim
HarmenWinnaar van de juryprijs tijdens Kom je ook? 6, beloond met een DOEN Clinic The future of city-making is human-centric. With…
Bij de eerste DOEN Pitch werden maar liefst vier organisaties als winnaar aangewezen.
Taco
Fluisterbanken, Cultuurpark Westergasfabriek
Vanaf 1 mei staan in Cultuurpark Westergasfabriek 3 Fluisterbanken.
Zodra je op de Fluisterbank gaat zitten, hoor je persoonlijke verhalen van bezoekers die iets moois, raars of bijzonders hebben beleefd op de Westergasfabriek. Verhalen over de eerste zoen, een spontane danspartij, Jan de Kattenman, hondje Maxi en de waterhoentjes, een brandblusser voor konijnen, de eerste opera in de Gashouder, Naakte Jongens....
De Fluisterbank speelt steeds weer nieuwe verhalen en verzamelt door. Iedereen kan bellen met de Fluisterbank en zijn persoonlijke herinnering achterlaten.
Ook op de website zijn de Fluisterbank verhalen te beluisteren: http://www.uplabs.nl/fluisterbank
Fluisterbanken -
Cultuurpark Westergasfabriek, UPLabs
This American Life |
www.thisamericanlife.org
Een tijd lang was This American Life een radioshow, na meer dan 10 jaar radio, startte de televisieshow, te zien op Showtime Network. Elke aflevering heeft een thema met een grote diversiteit aan verhalen. Meestal waar gebeurde alledaagse verhalen, maar niet altijd. Ik weet nu wat je denkt: radio is zo 80 jaar geleden en tv zo 50 jaar geleden, vandaar de social netwerken, dat is nog maar 2, 3 jaar geleden:
www.myspace.com/thisamericanlifespace
www.youtube.com/talwithiraglass
Ira Glass -
This American Life
The Moth |
www.themoth.org/podcast www.themoth.org/podcast
De eerste ‘Moth’ avond, ontstond in de woonkamer van George Dawes Green. Het nieuws over deze fantastische verhalen vertelavonden ging als een lopend vuurtje en dus moest The Moth uitwijken naar grotere zalen in New York. Nu organiseert The Moth acht doorlopende programma’s en zijn er meer dan 3.000 live verhalen verteld aan meer dan 100.000 mensen.
moth.jpg -
The Moth (foto's Michael Falco voor The New York Times)
Echt gebeurd |
Echt Gebeurd is geen comedyshow of open podium maar biedt een plek aan mensen met een waar gebeurd en bijzonder verhaal. Spannende, geestige en of pakkende vertellingen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Een aarzelende jeugdliefde, een pistool tegen je slaap, een onwaarschijnlijk toeval tijdens een verre reis of het leven in een gevangenis: alles kan en mag.
echt gebeurd.jpg -
Echt gebeurd
RISK
RISK! is en live podiumshow in New York City én een audio podcast die overal kan worden beluisterd. Bij RISK! vertellen mensen waargebeurde verhalen waarvan men dacht dat men die nooit publiek zou maken. RISK! brengt enkele van de beste acteurs, schrijvers, regisseurs, cabaretiers en musici die er zijn.
Check de column “Kevin Allison’s True Stories” op www.zug.com.
Risk.gif -
RISK!
Pastikman
publiek en artiest mergen liveshow gevonden via Frank-ly.nl
Eppo van Nispen
Ik hoorde van iemand dat Eppo van Nispen tot Sevenaer (voorheen DOK) een hele bevlogen spreker is. Hij leest zelf geen boeken (zegtie) en schijnt wel de nieuwe directeur van het promotieburo voor het boek te zijn geworden. Die wil ik wel eens horen.
Beleg in je favoriete boek
Dit vond ik wel interessant onderwerp n.a.v. de afgelopen Kom je ook. Iedereen kan op de website http://www.TenPages.com beleggen in zijn favoriete boek. Voor het eerst bepalen de lezers zelf welke boeken worden uitgegeven. Schrijftalent wordt op TenPages.com ontdekt. En de belegger deelt mee in het succes.
Zie verder: http://www.mediamatic.net/edit/139275
365 schrijvers beschrijven 365 dagen
Dus je schrijft een geschiedenis door ieder een dag voor je rekening te nemen. Als ik hier aan denk zijn de toepassingen voor andere projecten eindeloos. Je hoeft maar 1 x input de leveren en werkt samen aan iets bijzonders.
http://the3six5.posterous.com/the3six5
Geheugen van Oost / Calvijn en ik
Susanne Fels van het Geldmuseum geeft via de email ook nog input:
In het Geheugen van Oost vertellen bewoners van Amsterdam Oost verhalen over hun buurt. Iedereen, ook u, mag meedoen. www.geheugenvanoost.nl