Top of this document
Go directly to navigation
Go directly to page content

Topic 19

Wie spreken op Kom je ook?

Hier verzamelen we allerlei interessante projecten en sprekers. Suggesties nemen we mee voor de volgende edities van Kom je ook?

Probeer in 3 regels te reageren en zet een hyperlink als je meer informatie wilt verstrekken.

Posted by:
Taco de Neef, 17 Dec 2009,14:05
1 … 10 / 19 Next »

Fluisterbanken, Cultuurpark Westergasfabriek

Vanaf 1 mei staan in Cultuurpark Westergasfabriek 3 Fluisterbanken.

Zodra je op de Fluisterbank gaat zitten, hoor je persoonlijke verhalen van bezoekers die iets moois, raars of bijzonders hebben beleefd op de Westergasfabriek. Verhalen over de eerste zoen, een spontane danspartij, Jan de Kattenman, hondje Maxi en de waterhoentjes, een brandblusser voor konijnen, de eerste opera in de Gashouder, Naakte Jongens....

De Fluisterbank speelt steeds weer nieuwe verhalen en verzamelt door. Iedereen kan bellen met de Fluisterbank en zijn persoonlijke herinnering achterlaten.

Ook op de website zijn de Fluisterbank verhalen te beluisteren: http://www.uplabs.nl/fluisterbank

,
20 Apr 2010,10:05

This American Life |

www.thisamericanlife.org

Een tijd lang was This American Life een radioshow, na meer dan 10 jaar radio, startte de televisieshow, te zien op Showtime Network. Elke aflevering heeft een thema met een grote diversiteit aan verhalen. Meestal waar gebeurde alledaagse verhalen, maar niet altijd. Ik weet nu wat je denkt: radio is zo 80 jaar geleden en tv zo 50 jaar geleden, vandaar de social netwerken, dat is nog maar 2, 3 jaar geleden:
www.myspace.com/thisamericanlifespace
www.youtube.com/talwithiraglass

This American Life |
,
13 Apr 2010,11:14

The Moth |

www.themoth.org/podcast www.themoth.org/podcast

De eerste ‘Moth’ avond, ontstond in de woonkamer van George Dawes Green. Het nieuws over deze fantastische verhalen vertelavonden ging als een lopend vuurtje en dus moest The Moth uitwijken naar grotere zalen in New York. Nu organiseert The Moth acht doorlopende programma’s en zijn er meer dan 3.000 live verhalen verteld aan meer dan 100.000 mensen.

The Moth |
,
13 Apr 2010,11:14

Echt gebeurd |

Echt Gebeurd is geen comedyshow of open podium maar biedt een plek aan mensen met een waar gebeurd en bijzonder verhaal. Spannende, geestige en of pakkende vertellingen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Een aarzelende jeugdliefde, een pistool tegen je slaap, een onwaarschijnlijk toeval tijdens een verre reis of het leven in een gevangenis: alles kan en mag.

Echt gebeurd |
,
13 Apr 2010,11:12

RISK

RISK! is en live podiumshow in New York City én een audio podcast die overal kan worden beluisterd. Bij RISK! vertellen mensen waargebeurde verhalen waarvan men dacht dat men die nooit publiek zou maken. RISK! brengt enkele van de beste acteurs, schrijvers, regisseurs, cabaretiers en musici die er zijn.

Check de column “Kevin Allison’s True Stories” op www.zug.com.

RISK
,
7 Apr 2010,16:44

Pastikman

publiek en artiest mergen liveshow gevonden via Frank-ly.nl

Pastikman
,
21 Mar 2010,17:31

Eppo van Nispen

Ik hoorde van iemand dat Eppo van Nispen tot Sevenaer (voorheen DOK) een hele bevlogen spreker is. Hij leest zelf geen boeken (zegtie) en schijnt wel de nieuwe directeur van het promotieburo voor het boek te zijn geworden. Die wil ik wel eens horen.

bezoeker
,
8 Mar 2010,18:29

Beleg in je favoriete boek

Dit vond ik wel interessant onderwerp n.a.v. de afgelopen Kom je ook. Iedereen kan op de website http://www.TenPages.com beleggen in zijn favoriete boek. Voor het eerst bepalen de lezers zelf welke boeken worden uitgegeven. Schrijftalent wordt op TenPages.com ontdekt. En de belegger deelt mee in het succes.

Zie verder: http://www.mediamatic.net/edit/139275

Taco
,
8 Mar 2010,18:11

365 schrijvers beschrijven 365 dagen

Dus je schrijft een geschiedenis door ieder een dag voor je rekening te nemen. Als ik hier aan denk zijn de toepassingen voor andere projecten eindeloos. Je hoeft maar 1 x input de leveren en werkt samen aan iets bijzonders.

http://the3six5.posterous.com/the3six5

,
1 Mar 2010,12:13

Geheugen van Oost / Calvijn en ik

Susanne Fels van het Geldmuseum geeft via de email ook nog input:

In het Geheugen van Oost vertellen bewoners van Amsterdam Oost verhalen over hun buurt. Iedereen, ook u, mag meedoen. www.geheugenvanoost.nl

Geheugen van Oost / Calvijn en ik
,
5 Jan 2010,15:06
1 … 10 / 19 Next »