Control Gamelab #4: Worlds that conquer the World

12 Jun 2012

Een avond over grensdoorbrekend gamedesign, meer opbrengst halen uit je games en transmediale aanpak.

> Gratis entree, aanmelden via de rode 'Ik meld me aan'-button bovenaan deze pagina.

Games nemen de speler mee naar fantastische werelden. Tot leven gebracht in een geweldig verhaal met boeiende karakters en prachtige visuals. En dan...? Dan niets.

Nederlandse gamemakers, van groot tot klein, sluiten hun creaties op binnen dat ene medium: de game. Waarom? Waarom niet de wereld veroveren met de wereld die je al hebt gecreëerd? Waar blijven de animatiefilms, de strips, de boardgames, de romans en de action figures van Nederlandse games?

Control Gamelab presenteert een avond over grensdoorbrekend gamedesign, over meer opbrengst halen uit je games, over een transmediale aanpak. Belicht vanuit twee kanten en met een debat over de vraag of je als gamedeveloper wel bezig moet zijn met andere zaken dan het maken van een briljant spel.

Met: Bas van Berkestijn (oprichter Woedend! & Vanguard Games), Martijn Reuvers (mede-oprichter Two Tribes, bekend van het beroemdste kuiken uit de gamesindustrie: Toki Tori), Alex Kentie (mede-oprichter Gamistry, makers van de internationale iPhone hit Much Time), Senne de Jong & Tomas Sala (mede-oprichters Little Chicken Game Company, over hun Efteling-game Raveleijn), Michel Maas (Director of Studio Gamehouse, makers van de casual hitserie Delicious en populaire Control-columnist), Il luster Producties (makers van de nieuwe transmediale kinderserie de Tumblies), Rick van Beem (PR chief Gamania Europe en oud-Playlogic) en Joris van Tubergen (Creative Director van 3D-printers Protospace). Extra: Live 3D Game Character Printen & het belangrijkste E3 Nieuws

> Gratis entree, aanmelden via de rode 'Ik meld me aan'-button bovenaan deze pagina.

Control Gamelab is een programma van Control Magazine ondersteund door Pakhuis de Zwijger en Hogeschool van Amsterdam.